malgratcomunicacio.cat

En directe

Societat

[ÀUDIO] Les obres del pont d'Adif a la Tordera s'acabaran al novembre

Els responsables d'Adif preveuen enllestir al novembre els treballs de construcció del pont de la Tordera que, recordem, va col·lapsar el mes de gener pel temporal Gloria. La gran infraestructura ja està acaba, es tracta d'un pont de 220 metres, i els treballs se centren aquests dies en la col·locació de la via i la catenària. Un cop es validi la seguretat de la infraestructura, la línia R1 de Rodalies recuperarà el trànsit ferroviari entre Malgrat de Mar i Blanes. Les previsions és que es posi en marxa abans de final d'any.

El director general de Conservació i Manteniment d'Adif, Àngel Contreras, ha assegurat avui que el nou pont ha guanyat en seguretat respecte l'anterior, que era de l'any 1954. Durant una visita d'obra amb la delegada del govern de l'Estat a Catalunya, Teresa Cunillera, a la què hi han assistit l'alcalde de Malgrat de Mar, Joan Mercader; el primer tinent d'alcalde, Jofre Serret, el president del Consell Comarcal del Maresme, Demià del Clot, i la 4t tinent d'alcalde i regidora de Medi Ambient de l'Ajuntament de Blanes, Marina Vall-llosada, Contreras ha destacat alguns detalls que ajuden a millorar la seguretat de la infraestructura com ara l'alineació dels pilars amb l'altre pont que també va caure amb el temporal Gloria, la carretera que connecta Blanes i Malgrat i que també la Generalitat està reconstruint a escassos metres del pont ferroviari. 

Tant Contreras com la delegada del govern de l'Estat a Catalunya han posat en valor la col·laboració entre les dues administracions per tal que el conjunt de les dues infraestructures hagin guanyat en resistència a l'aigua. També hi ha influït els nous fonaments que s'han instal·lat, a 40 metres de profunditat respecte el llit del riu. Teresa Cunillera ha destacat que es tracta "d'una obra avançada i de futur" que ha costat gairebé 9 milions d'euros.

Per la seva banda, l'alcalde de Malgrat de Mar, Joan Mercader, ha destacat que "el ritme de les obres no ha parat malgrat estar en temps de pandèmia i això és molt important". A més, diu Mercader, "és una obra que millora moltíssim el pont que hi havia abans".

El més important és, diu Mercader, recuperar la connexió ferroviària entre Barcelona i Girona per acabar amb els inconvenients que han de patir els usuaris d'aquesta línia de tren que ara veuen com el trajecte s'incrementa en temps i desplaçaments. 



Publicat:
23-09-2020 / 14:10:37
Actualitzat:
00-00-0000 / 00:00:00

Pel que fa a l'estructura del pont, el disseny en forma d'ona fa que la inèrcia del pont vagi cap amunt i "s'allunyi" l'estructura del llit del riu i s'augmenti la protecció de les vies. També s'ha ampliat el nombre de pilars. Segons Contreras, "és un pont que està pensat per resistir amb una capacitat de retorn de la infraestructura de 500 anys".

Galeria d'àudios

Notícies

Totes les notícies

Agenda

Tota l'agenda

Ona Malgrat

Ràdio a la carta Programes Contacte

MLGVisió

Xarxes Socials

Butlletí

Qui som

Crèdits

Ajuntament de Malgrat de Mar - Carme 30 - 08380 - Malgrat de Mar (Barcelona)
Telf. 93 765 33 00 - Fax. 93 761 09 93 - premsa@ajmalgrat.cat - Avís legal - Crèdits