malgratcomunicacio.cat

En directe

Presentació del servei de mediació ciutadana. Foto: Premsa

L'Ajuntament presenta el servei municipal de mediació ciutadana

El Servei de Mediació Ciutadana neix amb la voluntat d'ajudar les persones a resoldre, de la millor manera i també d'una forma més ràpida, les situacions de conflicte fruit de la convivència diària, evitant que aquests acaben en processos judicials. Els ciutadans poden sol·lcitar aquest servei per correu electrònic o bé a difererents dependències municipals.



Publicat:
08-10-2015 / 15:20:18
Actualitzat:
00-00-0000 / 00:00:00

L'alcalde de Malgrat, Joan Mercader, l'inspector en cap de la Policia Local, Joaquim Martínez, i l'assessora jurídica de l'Ajuntament, Lídia Soto, han presentat aquest dijous el servei municipal de mediació ciutadana. Es tracta d'un servei que atendrà problemes veïnals (sorolls, animals i activitats entre altres), de comunitats de propietaris, familiars (a excepte de separacions i divorcis) , escolars, malentesos i desacords, prevenció de conflictes i presa de decisions. Malgrat tindrà dos mediadors -l'assessora jurídica i una agent de la Policia Local- que han rebut formació específica per ser-ho.  El mediador no decidirà sobre el conflicte, no jutjarà, no donarà ni treurà la raó, facilitarà l'anàlisi objectiu del conflicte, i canalitzarà la comunicació per arribar a un acord. 

L'alcalde ha recordat que aquest projecte el va engegar al mandat passat l'anterior regidor de de Convivència, Seguretat Ciutadana i Mobilitat, Valentín Rodríguez, juntament amb l'exalcaldessa, Conxita Campoy. 

L'inspector en cap ha detallat que el motiu de posar en funcionament el Servei Municipal de Mediació respon a "la vocació de servei a la ciutadania". "HI ha molts conflictes entre els ciutadans. Molts no se solucionen mai altres acaben al jutjat de Pau, a vegades sense resposta", ha detallat Joaquim Martínez. Durant els 5 primers mesos de 2015, la Policia Local ha ofert mediació policial en 65 casos de conflicte entre ciutadans. El cap de la Policia Local ha remarcat que la voluntat ha estat crear un servei reglat. "Hem hagut de crear el servei amb els condicions legals i tècnics que suposa, crear i aprovar un reglament i formar les persones que faran de mediadors que han realitzar un màster de dos anys. Perquè volem oferir un servei professional i de qualitat, perquè volem fer les coses ben fetes", ha explicat. En aquest sentit, Martínez ha apuntat que només la Policia de VIla-real i la de Malgrat tenen aquest servei en aquestes condicions. 

L'assessora jurídica Lídia Soto ha explicat que aquest servei és un procés gratuït i ràpid, ja que el termini per resoldre el conflicte és de 3 mesos des del moment que se sol·licita. També ha detallat que és imparcial i flexible, en el qual els protagonistes decideixen, que també és voluntari i confidencial i en el qual es treballa amb respecte i dignitat. Soto també ha apuntat que hi ha voluntat d'implantar la mediació a l'àmbit escolar.

Galeria d'àudios

Notícies

Totes les notícies

Agenda

Tota l'agenda

Ona Malgrat

Ràdio a la carta Programes Contacte

MLGVisió

Xarxes Socials

Butlletí

Qui som

Crèdits

Ajuntament de Malgrat de Mar - Carme 30 - 08380 - Malgrat de Mar (Barcelona)
Telf. 93 765 33 00 - Fax. 93 761 09 93 - premsa@ajmalgrat.cat - Avís legal - Crèdits